2009-05-18

Någon sonderar terrängen...

Jag är med i en web-panel och svarar på frågor lite då och då. Nu är det tydligen någon som beställt (?) en undersökning där både smör och Unilevers hela armada med gul skokräm (margarin inkl. Becel) ingick.

Tyvärr sparade jag inte undan frågorna innan jag kommit en bit på väg, det var annars ganska "underhållande" när man försöker jämföra naturligt smör och bregott - med margarin!

Först spekulerade jag i om det var Unilever som sonderade terrängen efter sina massiva reklamkampanjer, men efter ett tag så undrar jag om det kan vara Arla... eller vem?! Rätt som det var dök det nämligen upp precis likadana frågor som tidigare - men för hårdost och till viss del mjukost.

I vilken utsträckning instämmer du i påståendet "Jag skulle sakna produkten om den inte längre gick att köpa"?

Ja, vad ska man svara på detta egentligen när det gäller margarin versus smör, vad tycker ni? Ett rungande JA när det gäller det naturliga smöret och ett rungande NEJ för den gula skosmörjan?

Övriga svar var ju ganska smöriga! (för att inte använda ordet "lätta", alltså)

Klicka för större bild



Undrar vad man får ut av en sådan här undersökning, egentligen?

3 kommentarer:

  1. Hej

    Bra svarat!

    En undring bara "ICA" vad är detta? Är det ett matfett som heter ICA ?
    Inte ens Frugan har hört talas om detta.
    Kanske är det "ICA" som beställt undersökningen

    PerH

    SvaraRadera
  2. Nja.. tycker det ser mer ut som om ICA vill veta hur folk står i fettdebatten, så dom satsar på rätt utbud!

    Ooo.. då kanske det har slagit igenom iallafall.. när komersiella jättar undrar vad folk vill ha i mejeridisken!?

    SvaraRadera
  3. Ja, så kan det ju vara! Zepp har nog rätt; det måste vara ICA som har beställt undersökningen!

    SvaraRadera