2010-12-10

Reversibel ögonbottenförändring

Trots att man börjar komma upp i åren är det inte för sent att mer eller mindre reversera skadeverkningarna efter höga blodsockervärden, t.ex ögonbottenförändringar - "sockerskador" på ögonen!

Hittade följande glädjande inlägg på Kolhydrater iFokus:


Bättre sent än aldrig!

Jag är 80 år. Diab. sedan ca 30 år. Börjat med sprutor 03. Äter LCHF sedan sept. Har en sockerförändring av gula fläcken i ett öga och blev varnad för blindhet om jag inte håller mitt blods. lågt. Detta var på sensommaren.

I går var min ögonläk. mycket nöjd. Efter bara 3 mån. med LCHF har svullnaden i ögat gått tillbaka och synen avsevärt förbättrats. Läk. blev intresserat av LCHF och vill följa upp resultaten med nya ögonbotten foton till våren. Då kan hon ju verkligen jämföra förre och efter!

Jag har givetvis fått flera hälsoförbättringar med minskade mediciner och mindre insulin.

Mitt HbA1c låg i slutet på oktober mycket högt, 7,4%, pga förändringar i mitt liv och personliga bekymmer, men diab.sköt. accepterade LCHF. Även hon vill kolla HbA1c på nytt i början på jan.

Livet är spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar